Varför ta en genväg när du kan ta en omväg?

Kul när det inte går som det ska!

Som väldigt många kanske hört på nyheterna så är det trafikproblem lite överallt i Sverige nu. Ett av de ställena är mellan Knivsta-Märsta.

Mitt schema angående hemfärd idag såg tidigare ut såhär:
18.11 Tåg från Uppsala till Stockholm.
19.14 Tåg från Stockholm till Göteborg
22.25 Framme i Göteborg

Men på grund av detta trafikproblemet mellan Knivsta-Märsta har jag blivit väldigt omdiregerad och nu har mitt schema istället sett ut så här:

18.24 Buss från Uppsala till Arlanda
19.47 Buss från Arlanda till Stockholm
20.27 Framme i Stockholm

Och när jag är framme i Stockholm så får jag där ta reda på vilket tåg jag kan ta istället för det jag missade för snart en timma sedan.

Well, at least I have SubWay and nice weather...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback