Serveringsjobbet från underjordens härskare...

Jag vill ändå börja kalla mig rutinerad vad gäller att servera på olika tillställningar, så när jag säger att jag var och serverade på det absolut sämst planerade bröllopet i helgen, då menar jag verkligen det också!

Folk förstår inte riktigt hur viktigt det är att ge serveringspersonal ordentliga direktiv!
Man kan till exempel inte säga att man vill ha saker på ett sätt och sedan komma inspringande och ändra sig när man tycker att "nu passar det att börja med detta, är ni klara nu och inte om 20 minuter som vi sa till er?". Varm mat tar tid att tillagas, om man vill ha den varm när den serveras vill säga och det inte finns tillgång till värmeskåp.
Eller vad är grejen med att klaga över att det är oorganiserat när det är den som klagar som har skapat oordningen! 
Ska ni anordna ett bröllop eller något annat liknande, ha då koppel på era vänner och släktingar! Det fungerar inte när alla vill bestämma över hur saker skall skötas när man redan har direktiv från bruden och brugummen, och det är deras önskan som man ställer sig efter.
Folk, lita på era servitriser! De vet vad de håller på med och de har full koll, så länge ni inte lägger er i! Då blir det förvirrat och det finns ingen koll över huvud taget. Ni tror att ni hjälper men så är inte fallet.
Samma sak gäller när det är dags för disk, vi vet vart den skall stå och vad som ska in och vart den inte står i vägen. Det blir kaos om det bara dumpas i högar överallt i hela köket.

Efter en kväll av svett och tårar, och en massa stress, då gav vi upp!
Inte på vad som behövdes göras, vi utförde alla uppgifter som hade givits oss, men att uppträda 100% professionellt kanske vi inte gjorde.
En timma innan vi var klara och vi höll på med disken så tog vi varsitt sugrör jag och Sara, sen dök vi ner i bålskålen.
Vore ju synd att behöva hälla ut all bål.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback