Helsingborg, Helsingør

Den här dagen startade lite märkligt då brandlarmet gick av här på hotellet strax efter frukost. Det illa ljudet som ljöd ut på gatan gjorde att vi begav oss in i Sancta Maria kyrkan som ligger precis invid vårt hotell.
Väldigt trevlig kyrka, kändes rätt så memento mori, men galet trevlig~

Kyrkgalen som man kan vara ibland~

Efter detta så tog vi oss ner till hamnen för att ta färgan över till Helsingør, så jag har vart utomlands idag~! Whaaat! :D
Åkte först fram och tillbaka med färgan medans vi satt och pratade och spelade Yatzy. OUO Jag vann~ även om det bara var med en marginal på tre poäng så vann jag!
Sen så steg vi iland och strosade omkring på andra sidan vattnet, men efter lite fika och lite sight seeing så tog vi oss sedan tillbaka igen.


Hamlet och Ofelia~


Väl tillbaka så tog vi oss återrigen till vattenpipehaket som vi satt vid igår och beställde in lunch där. Nom~ Stället heter Mezo, och jag skulle nog kunna tänka mig att flytta till Helsingborg endast på grund av det caféet. God mat och vattenpipa lixom~

Mezo~

Så spenderade vi resten av kvällen där och pratade om tv-serier, rollspel och annat trams~
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback