Ellas cosplay~!

Jag vet inte hur insatta folk är i spel, men jag har alltid älskat ett Playstationspel som heter Kingdom Hearts, så när Ella frågade om jag ville hjälpa henne att sy en cosplay* till henne från det spelet, då kunde jag inte tacka nej~
Karaktären hon cosplayar är en tjej som heter Xion från Kingdom Hearts 358/2 Days. Xion är en av medlemmarna från en grupp som kallas Organization XIII, egentligen är dem fiender till huvudkaraktären i första spelet, men pga omständigheter så kan man inte låta bli annat än att gilla dem~

*Cosplay är ett ord som härstammar från japanskan där orden costume & play har använts för att skapa det nya ordet. Det innebär alltså att man klär ut sig till en karaktär från ett spel, en serie, film, bok eller liknande. 

Och här har vi Ella som Xion från Kingdom Hearts serien~

Rocken är inte 100% komplett, men den nästintill klar~ så yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback