Game of Thrones...

... är HBO's nya fantasy-serie som utspelar sig i en värld full av intriger och olika folkslag. Den är gripande och jag fastnade för den efter inte ens ett avsnitt.

Den 3 maj skrev en viss Mattias Mannila till mig och frågade ifall jag hade sett den nya serien Game of Thrones. Det hade jag inte, och det var först den 17 maj som jag galen över att bara ha sett ett halvt avsnitt var tvungen att skriva till samma ovan-nämnda människa och fangirl'a an aning.
För tillfället har det kommit ut 6/10 avsnitt i första säsongen och jag går på helspänn för att vänta in nästa avsnitt.



Serien som är baserad på Geaorge R. R. Martins's bok-serie A song of Ice and Fire berättas ur många personers perspektiv. Vi börjar uppe i kyliga norden där märkliga saker händer bortom civilationens utkanter.
Ned Stark som är hövding uppe i samma trakter får besök av kungen som vill att han skall bli hans nya högra hand.
Man säger inte nej till kungen, och samma kung har sina problem med att styra dem sju rikerna under sig. På samma gång blir en prinsessa bortgift till häst-rikets hövding.
Serien kretsar kring politik och extremt fantastiska karaktärer. Jag kan inte ge den rättvisa i text, utan jag rekomenderar att ni ser den själva.
Ni kommer inte att ångra er.

He was no dragon. Fire cannot kill a dragon. /Daenerys Targaryen

Kommentarer
Postat av: Ne

Jag har faktiskt tänkt se den! :D kanske ska ta tag i det ny när jag sett klart Torchwood :3

2011-05-26 @ 16:28:52
Postat av: AnnaWK

Har sett alla avsnitt hittills trots att jag tycker den är riktigt äcklig i mellan åt (tur att George kan säga när det är över).

2011-05-26 @ 17:40:50
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Yuki

Wiie, jag har bestämt mig för att se den ett senare datum!

2011-07-20 @ 16:22:23
URL: http://theparadox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback