Sundare och aktivare

Jag har alltid varit en sådan person som suttit inne, tagit det lugnt, kollat på tv, levt framför datorn och har jag någonsin börjat med något har jag rätt snart droppat det igen. 
Det är inte jättesunt men när man sitter framför tv'n med lillebroderns laptop i knät ock kollar på Supersize vs Superskinny så känner man sig inte jättedålig ändå. Vissa folks vanor, både vad gäller hur de rör sig och vad de äter är läskigt.
Senast jag rörde på mig var imorse då en kompis övertalade mig över MSN att gå hem till honom. 8 km. Det tog mig 1 timme och 45 minuter. Mobilen dog på vägen och jag fick pulsa mig genom snår med brännässlor då jag råkade gå fel en gång. Men det mest intessanta var att jag inte blev trött under hela tiden, och jag släpade inte direkt benen efter mig.
Så, nytt mål: fortsätta ut och gå, så småningom börja springa mer än vad jag gör nu. Jag har juh ändå bestämt med lite folk att vid maj nästa år skall Göteborgsvarvet springas.
Man kanske ska ta och ut och gå nu på direkten.
Nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här har du en länk till lite enkla övningar till senare när du kommer igång ordentligt. ^^

2010-07-20 @ 20:39:00
Postat av: Anonym

http://www.fitstep.com/Library/Begin/exercises.htm



Glömde l'mna länken. XD

2010-07-20 @ 20:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback