Azn-Horror-movies!

Som antagligen de flesta som känner mig vet är jag en aning obsessed i det lilla ö-landet Japan som har galen befolkning och underbar kultur.
Deras kläder, byggnader, språk, reklamer, tv serier.. och inte minst. Deras skräckfilmer.

Som inledning kanske jag skulle nämnt att jag tycker om skräckfilmer i allmänhet. Dock kan jag aldrig riktigt bli rädd när jag ser på dem. När andra sitter där och skriker eller håller för ögonen, ja till och med springer ut ur rummet sitter jag bara och skrattar. Jag är hur avundsjuk som helst för det, jag vill med kunna se en skräckfilm och känna hur det spänner sig i magen på mig och kolla mig omkring i rummet efter övernaturliga monster, fenomen och spöken.

För tillfället har jag ett antal filmer och serier som jag sakta med säkert tar mig igenom. T.ex The Ring serien som är HUR. SEG. SOM. HELST!
Har bara sett Ringu och Rasen än så länge. Vet inte när jag kommer kunna orka mig igenom de nästa två. Sen om jag ska ta och kolla på de tre amerikanska filmerna, den koreanska filmen, den allra första japanska filmen och serien som släpptes också är juh en annan fråga. Tror serien släpptes i två säsonger.
Jag har läst första boken som var riktigt bra, fick ett sug tidigare efter att läsa de tre andra böckerna i serien vilket ledde till att jag loggade in på Göteborgs biblioteks hemsida och satte upp dem som inköpsförslag.
Så nu är det bara att vänta. -insertgladsmiley-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback