Äventyrsdag! Sandra på resande fot.

Idag har det vart äventyr för hela slanten! Jag och mamma begav oss med buss från Fjärås klockan 14.14, nu fem timmar senare sitter vi fast på ett tåg i Falköping, och hur detta gick till ska jag nu redovisa.

För det första kanske jag skulle berätta om att; om jag får för hög dos av min mamma så är det jättejobbigt att umgås med henne, men idag har det vart totalt anorlunda. När vi var i Kungsbacka lekte vi med Öresundstågs-biljett-automaten. Och självklart kändes det jättebarnsligt. Skulle jag t.ex få för mig att bara ta en spontantur ner till Malmö skulle det kosta mig 250 kr.
Nödvändig information, jag vet. XD


Sen efter det köpte vi Subway. I know, ni blir avundsjuka av detta, alla måste väl älska Subway lixom, och även vi.
Sen inväntade vi tåget. Nämen se oj, det ska komma in på spår 10.. -går bort till spår 10-
Nähä? Ska tåget inte gå dit, okej, det är spår 11 alltså. -går över till spår 11-
Va? Men, JAHA!? Då får man istället pallra sig iväg till spår 3 för att 4 minuter senare återigen ta sig till spår 11. YAY! Jättekul att springa omkring på Göteborgs Central.

Men, sen var vi äntligen på väg! :3

Vi sitter på tåget tills det att vi kommer till Falköping, redan nu är vi 22 minuter försenade, och inte ens en minut efter att vi rullat ut från Falköping. BA-DUNK-dunk-dunk!

Alla: Vad var det som hände? O--------o

Och ett par minuter efter det får vi reda på att vi har kört över ett par stockar. Timmerstockar! Lyckat lixom. Hur kör man bara över ett par stockar!?
Jo, godståget hade vällt och hela spåret var fullt med stockar. Men fortfarande, att man inte fått reda på att spåret var fullt.. oj vad trött jag blir ibland.
I vilket fall som helst, vi får lämna tåget vi sitter på och gå ut från förarhytten ner på spåret och vidare in i ett annat tåg som vi istället skall åka med.

Kapa tåget!? 8DD



Massa stockar... O____o

Okej, tack, äntligen på väg igen.

Eller, nja, tydligen inte. Tåget rullar in på perongen och släpper av oss där. Åker 200 meter för att släppa av oss så att vi kan ta oss vidare till ÄNNU ett tåg.
Förhoppningsvis är detta vår sista byte, har suttit här i en kvart snart och snart rullar vi igen. Eller ja, om ca 10 minuter enligt tågpersonalen. \(=______=)/

Hoppas ert jul-lov är bättre än mitt.



Från mig alla, till er alla... en mycket träig jul..


Och klockan 20.08 var vi framme i Skövde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback